
De stoomboot van Sinterklaas en de slee van de Kerstman zijn weer in aantocht. Een periode waarin de helpers van deze pakjesbrengers zich afvragen welk speelgoed nu precies goed is voor je kind en waarom. De 'Speelgoed van het Jaar'-verkiezing helpt hierbij een handje en rijkt jaarlijks een award uit aan het beste speelgoed. De houten brandweerwagen van het Belgische merk Trixie wordt dit jaar met de award binnen de categorie voertuigen gelauwerd door de vakjury voor originaliteit, veiligheid, kwaliteit, duurzaamheid en speelplezier. Benieuwd waarom dit nu net zo’n must-have is voor onder de kerstboom of in het schoentje van je kind? We zetten het voor jou op een rijtje.

Register now for free: Brand Licensing Europe – Europe's leading event for licensing and brand extension: 24-26 September, ExCeL, London

Collabs are an increasingly popular and powerful marketing tool, and with good reason. They broaden fanbases, build awareness and boost revenues. For the kids and baby market, they are commonly found across apparel ranges. With so many collabs hitting the market, it’s more important than ever for brands to be authentic and collaborate with partners to create consumer products that add value if they are to reap the opportunities fandom allows.

Cartoonito EMEA maakt zich klaar voor het tweede seizoen van Batwheels, waarin Bam en het Batwheels team nieuwe avonturen beleven. Batwheels is een actie-avonturenshow die twee favoriete dingen van jonge kinderen combineert: superhelden en auto's! De show draait om een leuk, dynamisch team van jonge superkrachtige voertuigen en de obstakels die deze karakters tegenkomen, terwijl ze het opnemen tegen de slechteriken en tegelijkertijd over het leven leren.

Keulen, 20 augustus 2024 – De Vlaamse gamesector kent een stevige groei, althans in aantalbedrijven. Dat tonen de cijfers over 2023, die de Flemish Games Association (FLEGA) deze week bekendmaakt tijdens de gamescom beurs in Keulen. Het omzetcijfer en de tewerkstelling kennen echter een lichte daling, een teken aan de wand dat de sector beknot wordt in haar groei.

Met de campagne ‘Bouw je eigen ruimteavontuur’ helpt de LEGO Groep kinderen en volwassenen om hun passie voor de ruimte te beleven via bouwsets. Als volwassene kijk je naar de ruimte binnen de beperkingen van de ruimtevaart. Voor kids gaat de ruimte over veel meer: over verhalen vertellen, het mysterieuze, het epische van de ruimte. Ze zijn fan van aliens, mysterie, avontuur en raketten. LEGO Space vind je over verschillende thema’s, van Friends tot Art en Technic… deze LEGO Space sets staan garant voor uren bouw- en speelplezier.