Met wereldwijd gerenommeerde retailers en de bevestigde aanwezigheid 22 van de top 25 speelgoedverkopers die de Amerikaanse speelgoedindustrie (goed voor 40 miljard dollar omzet) vertegenwoordigen, maakt Toy Fair®, dat plaatsvindt van 30 september tot 3 oktober in New York City, zich op om nieuwe exposure en zakelijke kansen te bieden voor iedereen - van nieuwe exposanten en opkomende internationale bedrijven die de Amerikaanse markt willen betreden, tot aankopers die een-op-een ontmoetingen willen krijgen met voorheen afgesloten bedrijven.
Met de GraviTrax Junior Starter Set L My Jungle kunnen jongens en meisjes vanaf 3 jaar zich onderdompelen in de wereld van de jungle. De set bevat alles om direct te beginnen met bouwen. Met een grote hoeveelheid elementen en dierfiguren van hout-biokunststof beleven kinderen vanaf 3 jaar de themawereld van de jungle van dichtbij terwijl ze decoreren en spelen. Bouw- en speelplezier worden op een unieke manier gecombineerd!
Afgelopen zomer opende Trademart een volledig vernieuwde baby & kids afdeling. Deze vernieuwing blijkt een enorm schot in de roos, met een volledige bezetting van alle beschikbare plaatsen. Daarom is Trademart nu volop bezig met de voorbereiding van een verdere uitbreiding van de afdeling.
In augustus verhuisde de baby & kids afdeling naar het niveau D van Trademart, een aangename plek met heel wat daglicht, die bovendien aansluit op het departement home & living. “Onze baby & kids afdeling heeft intussen een groot aanbod met zo’n 250 merken”, vertelt Lies Vandiest van Trademart. “Speelgoedwinkels, pericultuurwinkels, kinderkledingwinkels of concept stores vinden er een mooie mix van grote en kleine merken. Door een bezoek aan Baby & Kids kan men zodus ook nichemerken gaan ontdekken, merken die nog niet zo bekend zijn en waarmee men in de winkel een verschil kan maken.”
Na de succesvolle reboot van LEGO® Friends in het voorjaar, pakt de LEGO Groep in deze tweede jaarhelft uit met de lancering van een volledig nieuw, eigen thema. LEGO® DREAMZzz neemt kinderen mee naar een wereld waar dromen en realiteit door elkaar lopen, en waarin verbeeldingskracht en creativiteit centraal staan. Diede Timmers en Ronald Rijnbout van de LEGO Groep leggen uit wat we van dit nieuwe LEGO universum mogen verwachten.
Dit najaar zal je in de speelgoedwinkels niet naast LEGO® DREAMZzz kunnen kijken. “Het is voor ons de belangrijkste lancering van dit jaar”, vertelt Diede Timmers, Brand Lead & Sr Brand Manager (BLX) bij de LEGO Groep. “LEGO® DREAMZzz is een heel nieuw thema. Er is bijna vier jaar aan onderzoek en voorbereiding aan vooraf gegaan. Kinderen houden ofwel van realistisch spelen - denk aan politie bij LEGO® City - of net heel fantasierijk spelen - zoals LEGO® Ninjago met draken en ninja’s. Dit is eigenlijk ons eerste merk waar die twee werelden samenkomen.”