
Dit jaar viert Clementoni een historisch jubileum en 60 jaar geschiedenis, voortgaand op een gekozen pad dat voor het eerst begon met de ingenieuze geest van de oprichter, Mario Clementoni, die altijd zei:
"Playing is a serious game. We should never stop playing, especially when we grow up".
Tegenwoordig is Clementoni een gevestigde speler in de branche, een trots Italiaans merk sterk gericht op buitenlandse markten. Toch blijft het bedrijf geworteld in de plaats van herkomst, waar het alle producten in de catalogus uitvindt, ontwerpt en ontwikkelt. Clementoni is pionier en vaandeldrager van Italiaanse uitmuntendheid , het bedrijf exporteert naar 83 verschillende landen en heeft een omzet van 210 miljoen euro (april 2021 - maart 2022), 28 miljoen verkochte spelletjes per jaar, 7 productlijnen , 1.100 nieuwe codes per jaar, 600 medewerkers, 9 verkoopfilialen naast het hoofdkantoor in Italië (Frankrijk, Duitsland, Spanje, VK, Portugal, België, Nederland, Turkije en Polen) en 1 operationeel filiaal in Hong Kong.

Dat Lotte Kopecky een winnaar is in het wielrennen, is geen nieuws. Als ze niet op de fiets zit, wint ze nog steeds graag, maar dan wel in gezelschapsspelletjes. Lotte’s favoriete spel? Jungle Speed! Een kort, explosief spel, waarbij je niet alleen slim, maar ook snel uit de hoek moet komen. Juist ja, op het lijf geschreven voor deze wielerkampioene. Asmodee België, marktleider als verdeler en ontwikkelaar van gezelschapsspellen, overhandigde haar een gepersonaliseerde Jungle Speed totem op het spellenspektakel in Gent. “Ik win graag met spelletjes, maar het spelplezier primeert. Wanneer we met de ploeg op pad zijn, kan een kort spelletje Jungle Speed mijn gedachten verzetten. Samen spelen is gewoon leuk!” Ook zin om te spelen? Dit weekend test je honderden gezelschapsspellen op het Spellenspektakel in Gent. De ideale gezinsuitstap.

De Oscar van de creatieve sector start met een nieuwe ronde op Creativeworld 2023. Samen met een nieuwe partner, de uitgeverij Chmielorz en haar vakblad "Cutes & Friends", reikt Messe Frankfurt de felbegeerde prijs uit weer na een pauze van twee jaar. Heb jij een mooie innovatie in je assortiment? Solliciteer dan uiterlijk 12 december 2022..

The Boglins overtuigden de jury van professionals en journalisten en wonnen de prestigieuze prijs Speelgoed van het jaar 2022 in de categorie PPP (Poppen, pluche & personages).
Oorspronkelijk gemaakt door Tim Clarke in 1987 als poppen voor de film Dark Crystal (met een onvergetelijke David Bowie als tovenaar) besloot hij er uiteindelijk speelgoed van te maken.

Van 2 tot 6 februari 2022 opent de Spielwarenmesse haar deuren en brengt ze de hele branche samen in Nürnberg. Bekende merken, trendy start-ups, inkopers van grote ketens, onafhankelijke detailhandelaars en veel mediavertegenwoordigers maken het evenement uniek. Ontmoet uw zakenpartners en nieuwe contacten opnieuw in levenden lijve, ontdek live een uitgebreid aanbod producten en leg de basis voor het komende werkjaar.

Eind september was Trademart het toneel voor een nieuwe editie van de Kids World Days. Gedurende drie dagen stelden de vaste exposanten van de baby- & kidsafdeling, aangevuld met een aantal nieuwe exposanten, hun najaarscollecties voor. Voor inkopers was het een unieke gelegenheid om meer dan 250 merken te ontdekken.
Bij Trademart kijkt men tevreden terug op de Kids World Days van 26, 27 en 28 september. “Het was een goede editie”, vertelt Lies Vandiest van Trademart. “Het was een beetje ‘back to business as usual’, wat in de huidige context absoluut een positief gegeven is. Het aantal bezoekers was status quo ten opzichte van vorige edities. Mede dankzij de nieuwe exposanten was er een goede dynamiek en een positieve sfeer. Ook de spirit bij de klanten zat heel goed. Ze hadden echt zin om nieuwe collecties in te kopen. Dit was de voorlaatste editie van de Kids World Days op het A-niveau, want volgend jaar verhuizen we de hele afdeling naar de D-verdieping.”