Fisher-Price, het toonaangevende speelgoedmerk voor baby's en kleuters, publiceert vandaag zijn nieuwe rapport over de positieve effecten van spelen met kinderen voor ouders, grootouders en verzorgers. De studie werd gevoerd in samenwerking met Jacqueline Harding (MA 'Certificate in Education' SFHEA), wetenschappelijk hoofdmedewerker aan Middlesex University en internationaal expert in de ontwikkeling en neurofysiologie van kinderen.
Voor het rapport 'Speeltijd voor iedereen' nam dr. Harding als eerste academisch bewijs onder de loep voor de mogelijke impact van interacties tussen ouders/verzorgers en kleine kinderen tijdens het spelen met objecten. Ze analyseerde daarbij meer dan honderd verschillende studies uit verschillende overlappende academische domeinen.
Van 22 tot 25 februari kwamen tienduizenden innovators uit de speelgoedindustrie afkomstig uit meer dan 100 landen naar NY voor de 117eth jaarlijkse Toy Fair New York.
"In de afgelopen 117 jaar is Toy Fair New York geëvolueerd van zakelijke bijeenkomsten in het iconische Speelgoedgebouw van New York City tot een cruciale wereldwijde hub voor speelprofessionals die op zoek zijn naar de heetste nieuwe trends, nieuwe zakelijke kansen, toegang tot de financiële en mediagemeenschappen van New York en ongeëvenaarde educatieve programmering.
Van 29 januari tot 2 februari zal Van der Meulen vol enthousiasme weer aanwezig zijn op de Spielwarenmesse in Neurenberg, Duitsland. Daar presenteren ze veel nieuwe artikelen van de diverse productlijnen:
◼️ sportmerk SportX is gerestyled & uitgebreid
◼️ veel nieuwe artikelen in het Summertime-assortiment
◼️ nieuwigheden van RuboToys licenties: nijntje, Woezel & Pip en Little Dutch
Op donderdag 7 november was de jaarlijkse partnerdag van Wildbrain CPLG in de Stadschouwburg te Amstelveen.
Het was een succesvolle dag met veel nieuwe content, creatie en inspiratie. In de spotlights stonden evergreens zoals Peanuts, Moomin, Me to You en Star Trek die met nieuwe content een bredere doelgroep gaat aanspreken.
Op dinsdag 10 September organiseerde CPLG en VNCP de jaarlijkse Nickelodeon Partner Dag, ditmaal in het bioscoopcomplex Pathe te Utrecht. De aanwezige partners kregen nieuws over de laatste ontwikkelingen van de belangrijkste merken.
Train je brein met dit vormenspel!
Mattel viert in 2019 over de hele wereld de 60e verjaardag van Barbie, de belangrijkste modepop ter wereld met een missie: de eindeloze mogelijkheden in ieder meisje naar boven halen. Met de Dream Gap probeert het merk Barbie jonge meisjes te overtuigen dat er geen enkele wereld, baan of droom is die vrouwen niet aankunnen. Via hun wereldwijde platform doen ze er samen alles aan om reputatie van Barbie als het ultieme emancipatiemerk voor meisjes te versterken.
Al jarenlang ondersteunt Clics Toys vele initiatieven en fondsenwervende acties om kinderen een mooiere en betere toekomst te geven.
Een NMBS-reizigerstrein speciaal uitgedost in een LEGO® jasje en een unieke LEGO beleving in Train World: dat is het resultaat van een spannende samenwerking tussen LEGO en Train World, het treinmuseum van de NMBS.