Gaat jouw kleuter deze zomer op kamp, op reis of naar een logeerpartijtje? Dan zijn deze rugzakjes ideaal om met hun favoriete figuur Stitch te kunnen pronken bij de andere kindjes. Ook perfect om zwemgerief in te stoppen. Met deze rugzak zijn alle elementen helemaal aanwezig om er een geslaagde zomer van te maken voor jouw kleuter.
Met de feesten in aantocht denken heel wat mensen eraan om een leuk partyspel in huis te halen. Een titel die de komende maand in heel wat huiskamers op tafel zal komen is Hitster van Jumbo. Hitster is een kaartspel dat een beroep doet op je muzikale kennis, en nog meer op jouw inschattingsvermogen voor wat betreft jaartallen.
Asmodee is klaar voor de cadeautjesperiode. De sterke productlijn van de spellenverdeler wordt vanaf nu ondersteund door de introductie van een nieuw, overkoepelend label ‘Unbox Now’, dat ouders en kinderen zal begeleiden naar het meest geschikte spel.
‘Unbox Now by Asmodee’ is een label dat wordt toegekend aan een selectie spellen uit de Asmodee-catalogus. “Bij Asmodee hebben we natuurlijk spellen van verschillende uitgevers, met allemaal een eigen logo”, zo vertelt Bert De Smet, directeur van Asmodee België. “Er was dus geen gemeenschappelijk merk om mee naar buiten te komen. Dat willen we nu gaan doen met ‘Unbox Now’. Deze naam is een verwijzing naar de unieke ervaring van het openen van een nieuwe speldoos en het opsnuiven van die bijzondere geur.”
Nieuw in het assortiment van Van der Meulen zijn de 3D puzzels van Cubic Fun. Denk hierbij aan puzzels van karakteristieke gebouwen van over de hele wereld, dino’s en zelfs een 3D variant van de Titanic. Uniek is de lijn met ledverlichting waarbij de 3D puzzels doormiddel van kleine led-lampjes extra tot leven komen.
Ruim de helft van de Belgen (53%) overweegt om een gezelschapsspel cadeau te geven voor Kerst. Bijna evenveel landgenoten (47%) zouden het dan weer fijn vinden om een gezelschapsspel cadeau te krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van Asmodee België, marktleider als verdeler en ontwikkelaar van gezelschapsspellen, bij 1.000 Belgen. Bij ouders met kinderen jonger dan 12 jaar liggen deze cijfers nóg hoger: maar liefst 3 op 4 van hen zou graag een bordspel cadeau krijgen. “Begrijpelijk” volgens Bert De Smet, directeur van Asmodee België, “Met één spel geef je immers oneindig veel ontspanningsmomenten én quality time cadeau”. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat Belgen bordspellen verkiezen boven kaartspellen (54% tegenover 30%), dat ze liefst van al spelen met vrienden (47%), kinderen (46%) of hun partner (45%), en dat hun spelgezelschap idealiter uit 4 spelers bestaat. Met de nieuwste spellenselectie ‘Unbox Now’ speelt Asmodee België in op die wensen: 10 klassiekers die absoluut niet mogen ontbreken op de eindejaarslijstjes.