Erik Quam, een veteraan uit de speelgoedindustrie, voegt zich bij het in de VS gevestigde team en zal ook nauw samenwerken met het internationale hoofdkantoor in België.
Quam is geen onbekende in de speelgoedindustrie. Zijn carrière omvat meer dan vijfentwintig jaren hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de lancering van verschillende succesvolle merken. Hij is een bekende voorvechter van de uitvindersgemeenschap en heeft nauw samengewerkt met gevestigde uitvinders, terwijl hij ook jonge ontwerpers en uitvinders een stem geeft als een gerespecteerde inventor relations executive.
Het Nederlandse speelgoedmerk SuperBlocco maakt duurzame en educatieve dierenpuzzels voor kinderen vanaf 2 jaar. SuperBlocco richt zich op peuters, kleuters en schoolkinderen. Met de educatieve puzzels van SuperBlocco oefenen kinderen aan hun fijne motoriek, het verbeteren van oog-hand coördinatie, trainen van concentratie en geduld en ook het vergroten van het visueel ruimtelijk inzicht.
LEGO Group en de Defender vieren 75 jaar Land Rover met een avontuur om zelf te bouwen: de nieuwe LEGO® Icons Classic Land Rover Defender 90.
Deze complete set, bestaande uit 2.336 onderdelen, bevat alle accessoires voor een terreinexpeditie. Dankzij het twee-in-één-formaat van de set kunnen bouwers enerzijds een alledaags wegmodel bouwen en anderzijds een gepersonaliseerd avonturenmodel.
Dit jaar viert Clementoni een historisch jubileum en 60 jaar geschiedenis, voortgaand op een gekozen pad dat voor het eerst begon met de ingenieuze geest van de oprichter, Mario Clementoni, die altijd zei:
"Playing is a serious game. We should never stop playing, especially when we grow up".
Tegenwoordig is Clementoni een gevestigde speler in de branche, een trots Italiaans merk sterk gericht op buitenlandse markten. Toch blijft het bedrijf geworteld in de plaats van herkomst, waar het alle producten in de catalogus uitvindt, ontwerpt en ontwikkelt. Clementoni is pionier en vaandeldrager van Italiaanse uitmuntendheid , het bedrijf exporteert naar 83 verschillende landen en heeft een omzet van 210 miljoen euro (april 2021 - maart 2022), 28 miljoen verkochte spelletjes per jaar, 7 productlijnen , 1.100 nieuwe codes per jaar, 600 medewerkers, 9 verkoopfilialen naast het hoofdkantoor in Italië (Frankrijk, Duitsland, Spanje, VK, Portugal, België, Nederland, Turkije en Polen) en 1 operationeel filiaal in Hong Kong.