Fisher-Price, het internationaal toonaangevende speelgoedmerk voor baby's en kleuters, is negentig geworden. Een mijlpaal voor het baanbrekende Amerikaanse bedrijf dat in juni 1930 werd opgericht. Fisher-Price maakte al miljoenen kinderen gelukkig en schreef in zijn rijke geschiedenis heel wat innovaties op zijn naam. Het merk nam als eerste de term 'Preschool Toys' (1934) in de mond, maakte als eerste gelicentieerd speelgoed en was een van de eerste bedrijven die kleuters spelenderwijs laat coderen via de bekroonde Code-A-Pillar (2016).
Childhome, de Belgische producent van baby-artikelen en -meubels, verkoopt zijn producten reeds in meer dan 50 landen en vond dat de tijd rijp was om nu ook de Amerikaanse markt te veroveren. Childhome opende deze maand een nieuw kantoor en magazijn in de staat Alabama.
Christophe Magnus, die de voorbije twintig jaar in ons land het gezicht was van Nikko en Toy State, is deze maand begonnen aan een nieuwe uitdaging. Hij komt het team van Smart versterken als International Key Accountmanager, een functie waarvoor hij niet enkel in Kontich, maar ook regelmatig in het buitenland actief zal zijn.
Het speelgoed van Melissa & Doug wil de creativiteit, de verbeelding en het pure spelen van kinderen stimuleren. De Amerikaanse speelgoedfabrikant heeft dertig jaar ervaring en behoort wereldwijd intussen tot de top 15 van de industrie. De rode draad daarbij is dat het gaat om de kinderen op een oorspronkelijke manier te laten spelen, oftewel “Take Back Childhood”, zoals het bedrijfsmotto luidt.
Ruim voordat de sinterklaasdrukte begint, lanceert Sluban een B2B website voor haar klanten. Bestelgemak staat hierin centraal. Winkeliers en groothandels kunnen op ieder moment eenvoudig online bestellen. Er is direct inzicht in de voorraad en bij het plaatsen van de bestelling kan online betaald worden. Dit versnelt de processen waardoor orders nog sneller geleverd kunnen worden bij de afnemer.
Hebeco viert dit jaar zijn 35ste verjaardag. Anthony Van der Heyden blikt voor ons terug op de mijlpalen uit het verleden, en maar staat ook stil bij de troeven die Hebeco vandaag in handen heeft.
Like Kids Universe op facebook, en lees als eerste onze nieuwe edities.
Aymax is een gespecialiseerd import-exportbedrijf, dat huishoudelijke textielproducten ontwikkelt voor de licentie-, promotie- en generieke markt.
De merken BBURAGO en MAISTO worden in België en Luxemburg voortaan verdeeld door Crea Fancy.