Nike en de LEGO Groep lanceren deze zomer hun wereldwijde meerjarige samenwerking met een reeks meeslepende ervaringen en producten onder een gezamenlijk merk, die zijn ontworpen om kinderen te inspireren om actief en creatief te spelen.
Het partnerschap combineert de ‘Just Do It’-mentaliteit van Nike met de fantasierijke kracht van LEGO-stenen om alle kinderen uit te nodigen om te sporten en te spelen. De komende maanden kunnen kinderen genieten van meeslepende ervaringen in verschillende steden over de hele wereld, evenals een volledige collectie producten, waaronder LEGO-sets en Nike-schoenen, -kleding en -accessoires.
Daarnaast zal drievoudig WNBA MVP A’ja Wilson het partnerschap ondersteunen door kinderen te betrekken bij een vernieuwde speelwereld die via digitale kanalen tot leven zal komen. Meer informatie volgt in de komende weken.
“Ik speel al sinds mijn kindertijd graag met LEGO-stenen en weet dat mijn creativiteit en spel me niet alleen in de sport, maar ook op school en in het leven hebben geholpen”, zegt Wilson, een Nike-atleet. “Ik ben heel blij dat ik deel uitmaak van dit partnerschap met Nike en de LEGO Groep en weet dat we een positieve impact kunnen hebben op zowel kinderen als volwassenen.”
Beide merken zetten zich in om actieve en creatieve spelactiviteiten toegankelijk te maken voor gemeenschappen over de hele wereld en hebben hun steun gegeven aan het initiatief van de Verenigde Naties om 11 juni uit te roepen tot Internationale Speeldag.
De komende maanden zullen Nike en de LEGO Groep gemeenschappen vermaken met onvergetelijke, belevingsgerichte activiteiten. Van 7 tot en met 11 juni is de Nike en LEGO Play Arena open voor het publiek in LEGOLAND California Resort. Tijdens deze basketbalervaring kunnen kinderen en gezinnen hun eigen LEGO Minifigure-atleetkaart ontwerpen, hun creativiteit laten zien door hun eigen mini-basketbalshirt te bouwen en hun vaardigheden testen door te schieten voor de ultieme driepunter. Toegang tot de Play Arena is inbegrepen bij de algemene toegangsprijs voor LEGOLAND California Resort.
“Spelen heeft het ongelooflijke vermogen om creativiteit bij elk kind te stimuleren en aan te wakkeren, en bij de LEGO Groep geloven we echt in die kracht”, zegt Federico Begher, senior vicepresident, productgroep, nieuwe bedrijven, LEGO Groep. “We zijn verheugd om het eerste hoofdstuk van onze samenwerking met Nike te starten, waarbij we het plezier van basketbal combineren met de magie van de verbeelding.”
Fans worden uitgenodigd om van 19 tot 27 juli deel te nemen aan een creatieve speelwereld tijdens de voetbalactivatie van Nike en de LEGO Groep in Londen. Gezinnen kunnen programma’s voor kinderen bekijken en eraan deelnemen die gericht zijn op voetbal en dit sportieve evenement vieren. Er worden evenementen georganiseerd in samenwerking met non-profitorganisaties die zich richten op het vergroten van het zelfvertrouwen van meisjes.
“Bij Nike zetten we ons in om het potentieel van kinderen te stimuleren door middel van spel”, zegt Cal Dowers, vicepresident Global Kids bij Nike. “Door de volledige kracht van Nike te benutten – van atleten tot onze gemeenschappen – kunnen we kinderen betrekken en inspireren om het plezier van sport als een levenslange bezigheid te ervaren. Onze samenwerking met de LEGO Groep versterkt ons streven om alle kinderen uit te nodigen om te spelen.”
Nike-medewerkers over de hele wereld kunnen de samenwerking ook vieren met verschillende evenementen op de campus die sport weer leuk maken. Medewerkers van het Nike World Headquarters in Beaverton, Oregon, leren hoe ze jeugdsportcoaches kunnen worden. Op 11 juni kunnen ze hun vaardigheden in de praktijk brengen, wanneer Nike kinderen van een lokale non-profitorganisatie uitnodigt voor een sportdag als onderdeel van International Day of Play.
In Groot-China zal Nike de energie van het partnerschap in Shanghai, Beijing en andere belangrijke steden versterken met verschillende gezamenlijke gemeenschapsevenementen en displays en activeringen in winkels in het Shanghai House of Innovation. In het najaar onthult Nike een multifunctionele speeltuin gemaakt van gerecyclede schoenen in Shanghai. De baan, die kinderen aanmoedigt om actief te spelen, maakt deel uit van een toezegging van Nike om 100 Nike Grind-banen te bouwen in Groot-China. Dit jaar zijn er al 42 gebouwd, wat een tastbare sociale impact heeft en tegelijkertijd bijdraagt aan de toekomst van de planeet en de sport.
“Nike stimuleert de toekomst van de jeugdsport – met de visie van een actieve, inclusieve wereld die alle jongeren inspireert om te sporten en hun grootste potentieel te bereiken”, zegt Vanessa Garcia-Brito, vicepresident en chief impact officer bij Nike. “Door middel van coaching kunnen we het plezier in sport terugbrengen en alle jongeren uitnodigen om mee te doen. Ons doel is om de volgende generatie de kans te geven om een leven lang van sport en beweging te genieten en hun dromen waar te maken.”
Het eerste LEGO-product komt op 1 juli op de markt, met de LEGO Nike Dunk-set. Deze set van 1180 stukjes, voor LEGO-fans van 10 jaar en ouder, bevat een Nike Dunk, een draaibaar basketbal van bouwstenen en de iconische “Dunk”-slogan die sportfans kunnen bouwen, herbouwen en tentoonstellen. Verborgen in het Nike Dunk-model zijn opbergvakjes om kampioenschapsringen of andere essentiële spullen veilig op te bergen, en extra veters om de kleuren naar wens te veranderen. Deze set is geïnspireerd op de iconische sneaker die meer dan 40 jaar geleden voor het eerst werd gemaakt en gedragen, en is een ode aan de sneakercultuur en de creativiteit van LEGO, waarbij de werelden van bouwen en basketbal worden gecombineerd. De set wordt ook geleverd met een unieke basketbalminifiguur, B’Ball Head. In september komen er nog meer LEGO-sets op de markt. Meer informatie hierover wordt deze zomer bekendgemaakt.
De eerste Nike-producten komen op 1 augustus op de markt, met de Nike Air Max Dn x LEGO-collectie en een lijn kleding en accessoires, gevolgd door de Nike Dunk Low x LEGO-collectie en meer op 1 september, allemaal ter ere van de levensstijl van sport en spel. Het ontwerp van deze producten is geïnspireerd op de unieke LEGO-designesthetiek, van de iconische noppen tot de gestileerde LEGO-minifiguur, gecombineerd met de kracht van de sportcultuur en het DNA van Nike. In de herfst zullen nog meer Nike-schoenen en -kleding worden onthuld. Meer informatie volgt later.
De LEGO Nike Dunk-set is nu beschikbaar voor pre-order op LEGO.com/nike en zal vanaf 1 juli voor iedereen verkrijgbaar zijn op LEGO.com/nike en in LEGO Stores. De producten zullen ook verkrijgbaar zijn via Nike-kanalen, waaronder in geselecteerde Nike-winkels over de hele wereld en via nike.com.
De Nike Dunk Low x LEGO-collectie en de Nike Air Max Dn x LEGO-collectie zullen verkrijgbaar zijn via Nike-kanalen, waaronder nike.com en geselecteerde retailpartners.
Tekst & foto’s: License Global