WildBrain stimuleert de wereldwijde expansie van zijn Teletubbies-franchise met een uitgebreide reeks nieuwe wereldwijde samenwerkingen op het gebied van licenties voor consumentenproducten, in deals die tot stand zijn gebracht door zijn speciale agentschap WildBrain CPLG. Nu de Teletubbies-franchise haar 30e verjaardag in 2027 nadert, gaat het merk naar de Licensing Expo in Las Vegas (20-22 mei) om haar positie als baanbrekende kleuterserie te vieren met een groeiend licentieprogramma dat is ontworpen om fans op internationale markten te bekoren.
“Terwijl we op weg zijn naar de 30e verjaardag van ‘Teletubbies’, richten we ons op het brengen van ‘grote knuffels’ met grote ambities naar fans over de hele wereld,” zegt Erin Morris, vice president, global franchise strategy and retail, WildBrain. “We maken gebruik van de nostalgische wortels van ‘Teletubbies’ terwijl we de groei van licenties voor verschillende categorieën benutten in bredere markten in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Europa. De liefde voor Tinky Winky, Laa-Laa, Dipsy en Po blijft groeien, ondersteund door een uitgebreid contentaanbod en een sterke aanhang in de sociale media. We hebben grootse plannen voor de komende maanden en jaren, met meer nieuwe content in ontwikkeling, fantastische licentiepartners in alle belangrijke gebieden en feestelijke merkactivaties.”
Nieuwe en uitgebreide wereldwijde partnerschappen voor Teletubbies
Teletubbies werkt samen met Smobler – een next-generation gamestudio en digitale architect met hoofdkantoor in Singapore – voor de lancering deze maand van een gloednieuw digitaal spel, getiteld “Teletubbies: Custard Chaos” op The Sandbox, ’s werelds toonaangevende open metaverse platform.
In samenwerking met POP MART, een wereldwijde retailer, werd dit voorjaar een nieuwe lijn Teletubbies-verzamelobjecten online en in meer dan 500 POP MART-winkels wereldwijd gelanceerd, genaamd de “Vibrancy Series Figures”. Een meet-and-greet met de Teletubbies in POP MART’s flagship store in Shanghai vormde de aftrap van de lancering, samen met een sociale campagne waarbij fans kans maakten op een exclusief telefoongesprek met het kleurrijke kwartet.

“Teletubbies”-productlanceringen in de regio Azië-Stille Oceaan
Een samenwerking met het wereldwijde schoonheidsmerk MISSHA voor een collectie ampullen en oogschaduw met het thema “Teletubbies” is in maart in de winkels in Zuid-Korea geïntroduceerd. Dit voorjaar worden wereldwijd nog meer collecties onthuld, waaronder lanceringen in Europa.
Op het gebied van mode heeft het Koreaanse streetwearmerk Laugher een kleding- en accessoirelijn gelanceerd die leuke ontwerpen en functionaliteit combineert en de persoonlijkheden van de “Teletubbies” tot leven brengt. Colley, een partner voor “Teletubbies” in Zuid-Korea, met verschillende producten waaronder eten en drinken, beauty, accessoires, speelgoed en kantoorbenodigdheden, heeft onlangs zijn nieuwste collectie cameraproducten met merknaam gepresenteerd.
“Teletubbies”-pluchenpartner Bbyong Bbyong in Zuid-Korea plant later dit jaar verdere lanceringen van zijn collectie, terwijl Photosim de eerste twee van zijn op Teletubbies geïnspireerde fotolijstjes heeft gelanceerd, met elk kwartaal een lancering in 2025.
In Japan starten nieuwigheden en accessoires bij Thank You Mart en Family Mart. Village Vanguard lanceerde een “Teletubbies”-pop-upwinkel in meerdere winkelcentra in het hele land, met een ervaringswinkel die bezoekers meenam naar “Teletubbyland”. Plaza gaat ook verder met het Teletubbies-programma in 2025, gericht op Gen Z-fans.

“Teletubbies” Groei in de V.S. en Canada
Loungefly lanceert deze maand zijn nieuwste collectie op Teletubbies geïnspireerde accessoires. Op de kenmerkende minibackpacks van imitatiebont en imitatieleer staan alle Teletubbies afgebeeld met innovatieve oplichtende details. Een andere kleding- en accessoirecollectie is afkomstig van Cakeworthy, die dit voorjaar is gelanceerd. De collectie bestaat uit flanellen shirts compleet met verwijderbare lenticulaire “schermen” op de zak, een color-block sweatshirt, AOP T-shirt, kenmerkende T-shirt jurk en draagtas, een mix van vintage nostalgie met de kenmerkende gedurfde ontwerpen van het merk.
Een nieuwe opmerkelijke samenwerking met Trixie Mattel, een beroemdheid, zal de lancering van een langverwachte Teletubbies cosmeticalijn met Trixie Cosmetics mogelijk maken. Ondertussen zal, voortbouwend op een succesvolle samenwerking met de bekende kunstenaar ONCH uit Los Angeles, later dit jaar een nieuwe lijn van draagbare kunstaccessoires en nieuwigheden worden onthuld.
Five Below lanceert een direct-to-retail kleding- en accessoirelijn en ondersteunt deze zomer de Teletubbies-verzamelobjectenlijn van The Loyal Subjects in de detailhandel. Tee Turtle onthult omkeerbaar pluche dat vanaf juni online verkrijgbaar zal zijn via het e-commerce platform en in de gespecialiseerde detailhandel. Jay Franco is aan boord voor huisdecoratie, strand en reizen, die later dit jaar worden uitgebracht.
Nieuwe en uitgebreide collecties voor “Teletubbies” en “In the Night Garden” in Europa
In een nieuwe samenwerking met Intelex, U.K., zullen zowel “Teletubbies” als “In the Night Garden” worden getransformeerd in “Warmies” – het zachte, magnetronbestendige, verzwaarde pluche. De serie, met alle personages van de merken, zal vanaf najaar 2025 online verkrijgbaar zijn en in warenhuizen, tuincentra en apotheken in heel Groot-Brittannië, Europa, Australië en Nieuw-Zeeland.
Roy Lowe & Sons breidt zijn assortiment “Teletubbies” en “In the Night Garden” sokken uit met panty’s en leggings, verkrijgbaar in Groot-Brittannië en Ierland vanaf najaar 2025. In COE wordt in samenwerking met LPP een collectie “Teletubbies”-kleding en accessoires gelanceerd van de modemerken Cropp en House.
Tekst & foto’s: License Global