WildBrain CPLG gaat Hasbro-franchises vertegenwoordigen in Frankrijk

Vertegenwoordiging in Frankrijk opent nieuwe mogelijkheden voor consumentenproducten rond Hasbro-franchises, als uitbreiding op een vijfjarige samenwerking met WildBrain CPLG in de EER, Turkije en India. Nieuwe samenwerkingen aangekondigd voor de EER, Turkije en India op het gebied van kleding, accessoires en speelgoed.

WildBrain CPLG heeft aangekondigd dat het zijn samenwerking met Hasbro uitbreidt door ook Frankrijk toe te voegen aan zijn vertegenwoordiging van Hasbro’s merkenportfolio, waaronder Peppa Pig, My Little Pony, Transformers, Nerf, Play-Doh, Dungeons & Dragons, Magic: The Gathering en alle Hasbro-spellenmerken, waaronder Monopoly, Cluedo, Twister en Trivial Pursuit.

Op basis van de vijfjarige samenwerking tussen WildBrain CPLG en Hasbro breidt de nieuwe vertegenwoordiging in Frankrijk het bestaande mandaat van WildBrain CPLG uit, dat al actief is in Italië, Centraal- en Oost-Europa, de Benelux, de Nordics, Turkije en India. WildBrain CPLG beheert hierbij alle belangrijke merchandisecategorieën, waaronder kleding en accessoires, kunst en knutsel, huishoudartikelen, voeding en dranken, gezondheid en schoonheid, elektronica, huisdierbenodigdheden, speelgoed en meer.

“Onze goed ingeburgerde relatie met Hasbro is gebouwd op de sterke fundamenten van onze ‘glocale’ expertise – een wereldwijde strategie met lokale uitvoering – waarmee we best-in-class licentieprogramma’s realiseren,” zegt Pau Pascual, Senior Vice President, Commercie, VK, Europa en Amerika, WildBrain CPLG. “Dat Frankrijk nu aan onze vertegenwoordiging wordt toegevoegd, is een bewijs van het succes dat we tot nu toe hebben geboekt bij het tot leven brengen van deze geliefde merken voor fans in de EER, Turkije en India. Het is opnieuw een opwindend jaar voor de franchises van Hasbro, met de recente aankondiging van het nieuwe familielid van Peppa Pig dat in juni arriveert en de viering van het 90-jarig jubileum van Monopoly. We kijken ernaar uit om nieuwe kansen te verkennen.”

In het juninummer van License Global verkende Amanda Cioletti, Vice President Content en Strategie bij License Global, wat de komst van de nieuwe ‘Peppa Pig’-baby betekent voor de Hasbro-franchise.

“De afgelopen vijf jaar is onze samenwerking met WildBrain CPLG van cruciaal belang geweest voor het vergroten van het bereik en de impact van Hasbro’s portfolio in de EER, Turkije en India,” zegt Marianne James, Senior Vice President Global Licensing bij Hasbro. “Hun diepgaande marktinzicht, uitgebreide netwerk en sterke lokale uitvoering maken hen tot een onschatbare partner. De uitbreiding naar Frankrijk is een logische volgende stap en we zijn ervan overtuigd dat dit nog meer potentieel zal ontsluiten voor onze merken en duurzame consumentenbindingen zal stimuleren in nieuwe categorieën en markten.”

Er zijn de afgelopen maanden diverse nieuwe licentiesamenwerkingen voor Hasbro-merken gelanceerd of vastgelegd in de EER, Turkije en India via WildBrain CPLG.

Een nieuwe samenwerking met de Italiaanse modeketen Tezenis resulteerde in de lancering van Transformers– en My Little Pony-kledingcollecties, waaronder T-shirts, pyjama’s, ondergoed, sokken en meer, verkrijgbaar in meer dan 895 Tezenis-winkels. Het Italiaanse streetwearmerk Octopus bracht een originele kledinglijn uit voor fans van Magic: The Gathering, terwijl Intimissimi Uomo een Monopoly-collectie lanceerde met pyjama’s en ondergoed in 464 winkels. Klanten ontvingen daarbij ook een exclusief Monopoly-cadeau bij aankoop.

Andere Europese samenwerkingen omvatten:

  • Het in Nederland gevestigde Bestron dat een Peppa Pig-wafelijzer uitbracht voor jonge fans, verkrijgbaar in heel Europa.
  • MEPAL dat een geheel nieuwe collectie kinderhuishoudartikelen lanceerde, waaronder broodtrommels, servies, opbergdozen en drinkbekers met Peppa Pig’s uitgebreide familie.

In Centraal- en Oost-Europa:

  • Smyk bracht een Peppa Pig-kledingcollectie uit voor baby’s en peuters en zal dit najaar zijn eerste Littlest Pet Shop-productlijn lanceren.
  • Sinsay bracht onlangs een nieuwe Peppa Pig-kleding- en accessoirecollectie voor kinderen uit en zal binnenkort een retrocollectie van My Little Pony voor tieners en jongvolwassenen introduceren.
  • Een samenwerking met CCC resulteert dit najaar in de lancering van Furby– en Littlest Pet Shop-schoenen en accessoires.
  • Puzzelfabrikant Trefl breidt zijn Peppa Pig-puzzelreeks uit met puzzels waarin Peppa’s nieuwe broertje of zusje centraal staat.

In de Nordics:

  • Name-it heeft een Tonka-kledingcollectie uitgebracht.
  • In Turkije zet de samenwerking met Ceren zich voort met een uitgebreide Play-Doh-lijn in 2025.

In India:

  • The Souled Store lanceerde een langverwachte Transformers-sneakercollectie met de iconische personages Bumblebee en Optimus Prime.
  • Karma Solutions voegde ‘Peppa Pig: The Magic Juice Machine’ toe aan zijn speelgoedlijn.

WildBrain CPLG zal de licentiemogelijkheden voor Hasbro’s merkenportfolio in Frankrijk presenteren op France Licensing Day op 1 juli.

Share your love