De overeenkomst verleent Hasbro voortdurende wereldwijde merchandisingrechten voor speelgoed en bordspellen voor de Star Wars- en Marvel-franchises.
Hasbro heeft een meerjarige uitbreiding aangekondigd van zijn langlopende relatie met Disney Consumer Products om speelgoed en spellen te blijven maken voor de belangrijkste merken, “Star Wars” en Marvel. De verlenging bevordert Hasbro’s strategische merchandising relatie met Disney Consumer Products, waardoor Hasbro kan doorgaan met het ontwikkelen en produceren van speelgoed, verzamelobjecten en bordspellen gebaseerd op nieuwe en klassieke Marvel en “Star Wars” entertainment.
Onder de vernieuwde overeenkomst, zal Hasbro diverse producten blijven creëren voor fans en families van alle leeftijden geïnspireerd door Disney merken. Dit omvat het uitbreiden van haar “Star Wars” aanbod, zoals The Black Series en The Vintage Collection actiefiguren, samen met Lightsaber speelgoed en kleuterproducten met personages van Darth Vader tot The Mandalorian. Hasbro heeft ook een toegewijde aanhang opgebouwd voor haar Marvel Legends actiefigurenlijn, met helden als Spider-Man en Black Panther. Daarnaast zal Hasbro aantrekkelijk speelgoed ontwikkelen voor een jonger publiek, gebaseerd op shows zoals Marvel’s “Spidey and His Amazing Friends” en het aankomende Marvel’s “Iron Man and His Awesome Friends”. Naast speelgoed en games brengt Hasbro’s aparte licentieovereenkomst met Disney Marvel-personages naar het Magic: The Gathering-universum, wat de kracht en voortdurende uitbreiding van hun strategische partnerschap weerspiegelt.
“Het is een eer om onze relatie met Disney Consumer Products te kunnen verdiepen om nog meer magische speelervaringen te creëren voor consumenten over de hele wereld,” zegt Tim Kilpin, president, speelgoed, bordspellen, licenties en entertainment, Hasbro. “Star Wars’ en Marvel bieden een uitgebreide reeks boeiende content die ons een onbeperkte schat aan nieuwe ideeën geeft om te creëren. Onze samenwerking omspant meer dan een halve eeuw en we kijken ernaar uit om onze relatie te versterken door consumenten overal gloednieuwe speelervaringen te bieden die verbonden zijn met de spannende universums en personages van ‘Star Wars’ en Marvel.”
“We kijken ernaar uit om te blijven samenwerken met Hasbro om onze uitgebreide portfolio van ‘Star Wars’ en Marvel speelgoed te ontwikkelen die deze iconische avonturen in het dagelijks leven brengen,” zegt Paul Gitter, executive vice president, global brand commercialization, Disney Consumer Products. “Van must-have verzamelobjecten tot Lightsaber speelgoed, we streven ernaar om de grenzen van creativiteit te verleggen om innovatieve producten en boeiende speelervaringen te leveren die onze fans dichter bij hun favoriete verhalen en personages brengen.”