BRANDmate: Spannend programma met nieuwe focus op retail

Kijken naar de toekomst, merken opnieuw beleven, samenwerkingen opzetten: op 25 en 26 juni brengt BRANDmate in de Grote Zaal van Zeche Zollverein opnieuw leading lights uit de wereld van licensing, merken en retail samen. Het veelzijdige programma van keynote speeches, panels en showcases biedt ruimte voor uitwisseling van ideeën, innovatie en inspiratie. Een hoogtepunt is de Retail Day op 26 juni, die plaatsvindt in samenwerking met branchevereniging Licensing International Germany. Met exclusieve presentaties en rondetafeldiscussies is dit format speciaal gericht op besluitvormers uit de detailhandel en biedt het nieuwe prikkels, praktische inzichten en toekomstgerichte licentiestrategieën.

Brede presentaties

Onder het motto ‘MERKEN voor de toekomst’ nodigen de podiumevenementen de deelnemers vanaf dag 1 uit om verder te kijken dan de natuurlijke horizon. Onderwerpen als kunstmatige intelligentie, culturele marketing, co-creatie en nieuwe benaderingen van promotionele activiteiten belichten het brede spectrum van de hedendaagse merkstrategieën. Experts bieden praktische inzichten en leveren ideeën voor innovatieve en gezamenlijke activiteiten met licenties en merken. Sprekers als Annie Reischmann (NEXT mdr) en Viktoria Rode (Rode Consulting) kijken naar de uitdagingen en kansen die kunstmatige intelligentie te bieden heeft voor merken en bedrijven. Het tweede thematische onderdeel, ‘BRANDS for mates’, biedt inspiratie voor het opnieuw vormgeven van marktsamenwerkingen. Hier ligt de focus op innovatieve benaderingen van community-building, hoe subculturen aan te spreken en de verdere ontwikkeling van traditionele doelgroepmodellen. Met de gamecultuur als voorbeeld laat Bruno Kollhorst (Die Techniker) zien hoe zorgverzekeraars nieuwe manieren kunnen vinden om jonge doelgroepen te bereiken, terwijl Annette Kunze (Banijay), Mikkel Robrahn (yvolve), Jonas Konrad (CE Community Edition) en Carol Rapp (Merz Verlag) in een paneldiscussie de rol van fandoms, kidults en verzamelculturen onderzoeken. Daarnaast presenteert Jessica Bühler (We Are Family) de bevindingen van een recent onderzoek naar culturele marketing.

Breed scala aan retaildag

Ideeën voor de retail van morgen worden gepresenteerd tijdens de nieuwe BRANDmate Retail Day. Deze exclusieve themadag – in samenwerking met Licensing International Germany – richt zich specifiek op retailers uit alle sectoren en biedt een gevarieerd programma met spannende presentaties en exclusieve ronde tafelgesprekken met experts. ’s Ochtends wordt het thema ‘BRANDS for retail’ gelanceerd in de Grand Hall van Zeche Zollverein – met frisse perspectieven, concrete voorbeelden van successen en nieuwe denkwijzen voor de retailsector. Ute Stauss, Managing Director van Licensing International Germany, opent met een presentatie getiteld ‘De kracht van licensing – hoe merklicensing het verschil maakt’, waarin ze recente marktgegevens brengt als basis voor de discussies van die dag. Daarna geeft retailadviseur Frank Rehme in de Duitse markt nog meer ‘bites of encouragement’ met zijn keynote speech. Marktanalist Lena Gabold en Luca Salehi (Appinio) benadrukken de succesfactoren in licensing aan de hand van een speciaal voor BRANDmate ontwikkelde studie. Interessante inzichten in het thema social commerce worden gepresenteerd door Jakob Neise (wyrld), die zijn geheel nieuwe interactieve social retail store introduceert. Vervolgens vertelt Mogens Link Schmidt (Head of Germany bij het succesvolle retailketen Søstrene Grene) onder het motto ‘Retail for the Senses’ over het goede gevoel dat retailingsucces kan geven. ’s Middags wordt de exclusieve ronde tafel sessie gelanceerd – waarvoor uitsluitend geregistreerde vertegenwoordigers van de retailsector met een geldig ticket worden toegelaten. In vier workshops van 30 minuten bespreken deelnemers belangrijke retailvraagstukken met ervaren experts uit het vak, waaronder prof. dr. Carsten Kortum (DHBW – Duale Hochschule Baden-Württemberg) en Florian Berger (Donkey Products). Samen belichten ze de nieuwste uitdagingen en mogelijke oplossingen, presenteren ze voorbeelden van best practices en creatieve zakelijke modellen, en wijzen ze op groeikansen in de licensing business.

Iemand die geïnteresseerd is, kan het volledige PROGRAMMA van BRANDmate en informatie over de aanmelding voor de ronde tafels van Retail Day vinden op de officiële website www.brandmate.events.

Share your love