Sinds 1995 is asmodee een pionier in het bedenken en verspreiden van bordspellen. Denk aan klassiekers als Ticket to Ride®, Dobble®/Spotit®, 7 Wonders, Azul, STAR WARS™: Unlimited en nog talloze andere titels die huiskamers, speeltafels, spellenkasten en speelzolders veroverden. Dat is al 30 jaar! Vandaag delen we ons nieuwe universum met jullie!
Inspired by players!
“Onze missie is eenvoudig maar krachtig: mensen samenbrengen rond betekenisvolle momenten via onze spellen – en élke speler vieren,” zegt Thomas Kœgler, CEO van asmodee.
In 30 jaar zijn we flink gegroeid, maar ons merk was niet altijd zichtbaar voor de spelers zelf. Met deze evolutie willen we dat veranderen en van asmodee een naam maken die wereldwijd herkend, vertrouwd, geliefd en gezocht wordt door spelers.”
De nieuwe branding, ontwikkeld in samenwerking met CarréNoir – het designbureau van Publicis Groupe – zet spelers centraal in het verhaal. Daarmee luidt asmodee een spannend nieuw hoofdstuk in van zijn 30 -jarige reis. De nieuwe tagline, “Inspired by Players”, weerspiegelt deze frisse positionering. Met 21 studio’s en een catalogus van meer dan 400 spellen, blijft asmodee de grenzen van bordspellen verleggen door elk jaar opnieuw innovatieve, bekroonde én en succesvolle games uit te brengen.
Asmodee is de wereldwijde marktleider op het gebied van bordspellen. Geïnspireerd door spelers, ontwikkelt en verspreidt asmodee al meer dan 30 jaar meeslepende, gedeelde spelervaringen. Het portfolio omvat bekende spellen en intellectuele eigendommen zoals Ticket to Ride®, Dobble/Spot it!®, 7 Wonders, Azul en Exploding Kittens®. Asmodee heeft zijn operationele hoofdzetel in Frankrijk en is wereldwijd actief, met spellen die beschikbaar zijn in meer dan 100 landen. De Class B-aandelen van asmodee group wordenpubliek verhandeld op Nasdaq Stockholm onder ASMDEE B.
