Comcast NBCUniversal heeft plannen aangekondigd voor de ontwikkeling van zijn eerste Universal entertainmentresortcomplex in Europa, met een voorgestelde locatie in Bedford, Verenigd Koninkrijk.
Het project, onder leiding van Universal Destinations & Experiences, omvat een volwaardig themapark met meerdere themagebieden, een hotel met 500 kamers en een winkel-, restaurant- en entertainmentdistrict. Het terrein van 476 hectare ligt op 35 minuten met de trein van Londen en werd in 2023 door Comcast overgenomen. De ontwikkeling is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de bouwvergunning, en de bouw zal naar verwachting in 2026 beginnen.
“Dit is een bijzondere en historische mijlpaal voor ons bedrijf, aangezien we de groei van onze themaparkactiviteiten blijven versnellen en publiek wereldwijd blijven verrassen”, aldus Mike Cavanagh, president van Comcast Corporation. “De ongeëvenaarde storytelling en technologische innovatie die het fantastische team van Universal Destinations & Experiences tot leven brengt, vormen een perfecte aanvulling op de Britse creatieve kunst- en toerismebranche.”
De locatie is gepositioneerd om een breed publiek te bereiken: meer dan 80 procent van de Engelse bevolking en de helft van de Britse bevolking woont binnen een straal van twee uur reizen. Het bedrijf verwacht dat het park een van de drukstbezochte attracties van Europa kan worden en miljoenen extra bezoekers naar het Verenigd Koninkrijk kan trekken.
Universal breidt ook zijn binnenlandse aanwezigheid uit met verschillende nieuwe bestemmingen die binnenkort in de Verenigde Staten worden geopend. Deze omvatten Universal Epic Universe in Orlando, Florida, dat in mei zijn debuut maakt; Universal Horror Unleashed, een horrorervaring die het hele jaar door geopend is in Las Vegas, Nevada; en Universal Kids Resort, gericht op jonge gezinnen, in Frisco, Texas, dat in 2026 opent.
“De introductie van het Universal-merk in het Verenigd Koninkrijk is een nieuwe, spannende stap voorwaarts in het genereren van toekomstige groei”, aldus Mark Woodbury, voorzitter en CEO van Universal Destinations & Experiences. “Uitbreiding naar Europa biedt ons een belangrijke kans om nieuwe fans te bereiken en de ongelooflijke ervaringen die ons team creëert te delen.”
Tekst & foto’s: License Global