Derde plaats bij de Creative Impulse Award 2025
De wereld van creativiteit viert feest, alsook Sam & Julia – Het Muizenhuis behoort tot de gelukkige winnaars van dit jaar! Tijdens de prestigieuze Creative Impulse Award 2025, die plaatsvond op Creativeworld Frankfurt, behaalde Muizenhuis To Go – Slaapkamer de derde plaats in de categorie “Kinderproduct van het Jaar”. Deze erkenning onderstreept de unieke manier waarop Het Muizenhuis verhalen combineert met hands-on creativiteit, waardoor kinderen en gezinnen wereldwijd worden geïnspireerd.
Een prijs voor innovatie en verbeeldingskracht
De Creative Impulse Award is een jaarlijks hoogtepunt op Creativeworld en zet de meest baanbrekende innovaties in vijf categorieën in de bloemetjes. De editie van 2025 was bijzonder competitief, met meer dan 40 inzendingen uit 11 landen. Een deskundige jury beoordeelde de producten op innovatie, gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid en creatieve impact.
Sam & Julia wisten de jury te betoveren met hun interactieve en inspirerende benadering van verhalen vertellen. Kinderen worden uitgenodigd om hun eigen miniatuurwerelden te bouwen met duurzame en gerecycleerde materialen, waardoor hun fantasie en knutselvaardigheden volop worden gestimuleerd.
Stefan Schopp, directeur van Creativeworld, feliciteerde Het Muizenhuis met hun prijs:
“Onze oprechte felicitaties aan The Mouse Mansion Company voor het behalen van de derde plaats in de categorie ‘Beste Kinderproduct’ bij de Creative Impulse Award 2025! Deze erkenning toont opnieuw de buitengewone creativiteit van alle Creativeworld-exposanten, wiens ideeën de industrie blijven inspireren.”
Een belangrijke mijlpaal voor Sam & Julia
Voor Sam & Julia betekent deze prijs een nieuwe mijlpaal. Manita Schaapman, medeoprichter van The Mouse Mansion Company BV, reageerde enthousiast op deze erkenning en op de allereerste deelname van het merk aan Creativeworld:
“Deze award betekent ontzettend veel voor ons! We zijn enorm trots dat we dit jaar als nieuwe exposanten op Creativeworld mochten staan. Toen we acht jaar geleden ons familiebedrijf startten, hadden we nooit durven dromen dat onze producten wereldwijd verkocht zouden worden. Onze producten zijn gebaseerd op de kinderboekenreeks van mijn moeder, Karina Schaapman, en geven kinderen de kans om hun eigen miniatuur-Muizenhuis te bouwen. Net zoals bij het originele Muizenhuis uit de boeken moedigen we hergebruik van materialen aan: ijsstokjes kunnen houten vloeren worden, en flessendopjes maken perfecte taartvormpjes. Het was geweldig om onze passie voor Sam & Julia te delen met de creatieve gemeenschap op Creativeworld!”
Naast het winnen van de prijs, maakte Het Muizenhuis ook indruk op Creativeworld met een interactieve workshop. Karina Schaapman, auteur van de Sam & Julia-boeken en de bedenker van het originele met de hand gemaakte Muizenhuis, gaf de workshop “Bouw je eigen Muizenhuis”, die uitgroeide tot een van de hoogtepunten van het evenement:
“Mijn persoonlijke hoogtepunt was onze workshop ‘Bouw je eigen Muizenhuis’, waar ik bezoekers liet zien hoe ze met onze producten hun eigen miniatuurwerelden tot leven konden brengen. Het was inspirerend om zoveel creatieve geesten aan het werk te zien, elk met oog voor detail. Ik ben dankbaar voor deze kans en hoop dat de deelnemers genoten hebben van de goodiebag vol Muizenhuis-producten. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!”
Een viering van creativiteit en innovatie
De Creative Impulse Award blijft dé standaard zetten voor innovatie in de creatieve sector. Dit jaar waren er winnaars in verschillende categorieën, variërend van kunstbenodigdheden tot duurzame en interactieve knutselpakketten. De hoofdprijs voor Kinderproduct van het Jaar ging naar het Himi Goto Museum Kleurboek, terwijl The Mouse Mansion To Go – Slaapkamer met trots een welverdiende derde plaats behaalde.
Met deze erkenning kijkt The Mouse Mansion Company ernaar uit om nog meer kinderen en gezinnen te inspireren om creatief en hands-on aan de slag te gaan met het bouwen van hun eigen Muizenhuis.
