De samenwerking brengt WWE Superstars zoals Roman Reigns, Cody Rhodes, Rhea Ripley en Hall of Famer Hulk Hogan naar het Playmobil-universum in juli 2026.
Playmobil heeft een nieuwe wereldwijde licentieovereenkomst aangekondigd met WWE, waarmee de iconische worstelaars als Playmobil-figuren tot leven worden gebracht. De lancering maakt deel uit van Playmobils vernieuwde merkstrategie, die eerder dit jaar werd gepresenteerd op de Speelgoedbeurs van Neurenberg. Daar bevestigde het merk zijn ambitie om nieuwe doelgroepen te bereiken via samenwerkingen met internationaal erkende entertainmentfranchises.
Na de eerdere partnerschappen met Mattel voor Monster High en Barbie, vormt de WWE-samenwerking — tot stand gebracht door IMG Licensing — de volgende stap in deze richting. Zo opent Playmobil zijn wereld voor een van de meest gepassioneerde en multigenerationele fancommunities ter wereld.
“Bij Playmobil geloven we in de kracht van verbeelding om nieuwe werelden te ontsluiten,” zegt Bahri Kurter, CEO van Playmobil. “Door samen te werken met WWE vieren we iconische Superstars die miljoenen mensen over generaties heen hebben geïnspireerd, en verbinden we hun verhalen met de creativiteit en fantasie die het hart van ons merk vormen. Deze samenwerking is opnieuw een belangrijke stap in onze reis om de rol van Playmobil binnen de popcultuur te herdefiniëren.”
De eerste Playmobil x WWE-collectie wordt vanaf juli 2026 wereldwijd gelanceerd in Noord-Amerika, Europa en andere internationale markten.



