Minecraft’ blijft zijn wereldwijde consumentenproductenprogramma uitbreiden

Na de recordbrekende wereldwijde bioscooprelease van “A Minecraft Movie” op 4 april, zet het “Minecraft”-merk zijn momentum voort door een golf van nieuwe licentiepartnerschappen over de hele wereld aan te kondigen. Deze partners voegen zich bij de meer dan 50 licentiehouders die de blockbuster film ondersteunden, waarmee het totaal aantal “Minecraft” licentiepartners op meer dan 200 wereldwijd komt. De aankondiging werd vandaag gedaan door Hanna Willis, hoofd consumentenproducten van Minecraft.

“Het wereldwijde licentieprogramma van Minecraft blijft bloeien en we zijn blij dat we zo’n divers aantal nieuwe partners mogen verwelkomen”, aldus Willis. “Met meer dan 200 licentiehouders wereldwijd breiden we het merk op spannende en innovatieve manieren uit – van mode en consumentenelektronica tot producten voor thuis en eten en drinken. Deze samenwerkingen belichamen de creativiteit en passie van de Minecraft-gemeenschap, waardoor fans hun liefde voor het spel op verschillende en betekenisvolle manieren kunnen uiten.”

Dit jaar heeft “Minecraft” meerdere samenwerkingen en licentienemers getekend om het hoofdmerk te ondersteunen, naast degenen die aan boord zijn gehaald om de filmrelease te ondersteunen.

“Minecraft” productlanceringen

  • Fossil x “Minecraft:” Een zesdelige premium accessoirelijn met horloges, portemonnees en armbanden in de thema’s Grass Block en Deep Slate, wereldwijd verkrijgbaar op Fossil.com en verkooppunten.
  • Crocs x “Minecraft:” De tweede samenwerking met Crocs brengt nieuwe stijlen voor volwassenen en kinderen, met op biomechanisme geïnspireerde ontwerpen en verzamelbare Jibbitz.
  • Manchetknopen x “Minecraft Een 12-delige lijn van subtiele, stijlvolle formele accessoires
  • Razer x “Minecraft:” Een volledig assortiment game-uitrustingen, met een in-game creator item, inclusief headsets, toetsenborden en meer

“Minecraft Lifestyle en samenwerking op het gebied van voeding

  • Dairy Farmers of America: Introductie van melk met “Minecraft”-smaak, waaronder groene melk met vanillesmaak.
  • Home Chef: “Minecraft”-maaltijdpakketten waren in maart en april voor een beperkte tijd verkrijgbaar.
  • Stuur een taart: Cakegeschenken met een grillig Minecraft-thema
  • De Woobles: Een tweede serie haakpakketten voor Minecraft-fans

Nieuwe internationale “Minecraft”-licentiepartners in meerdere categorieën

“Minecraft”-tabletspellen, producten voor thuis en lifestyle
  • Wereldwijd: Merchant Ambassador debuteert met tafelgames en flipperkasten
  • Europa: Ypernova (producten voor huisdieren), Halantex (kampeeruitrusting)
  • Mexico: Maki House (beddengoed), Flying Wheel (outdoorkleding), Grupo Control DSW (kleding), Carnaval (kleding en huishoudelijke artikelen), Best Trading (kantoorbenodigdheden)
  • Japan: Inagaki (handwerk & kunst), MIC Eyewear
  • Brazilië: Festcolor (feestartikelen)
“Minecraft” gezondheids- en schoonheidsproducten
  • Japan: Bandai’s gezondheids- en schoonheidsproducten
  • Mexico: Grisi haarverzorging, Cool&Good tandheelkundige producten
  • Europa: World Cart (gezichtstissues en papierwaren)
  • Brazilië: Condor (mond- en haarverzorging)
“Minecraft” voedingsmiddelen en dranken
  • Italië: Verdemente (hamburgerbroodjes), San Carlo (aardappelchips)
  • Japan: Marumiya (rijsttoppers en curryzakjes)
  • Groot-Brittannië/Frankrijk: Finsbury Foods (feesttaarten)
  • Australië/Nieuw-Zeeland: Norco (gearomatiseerde melk en ijs), Nibblish (fruitsnacks)
  • Europa: Maspex (ontbijtgranen, pasta, jam), Tasty & Unique (koekjes en snacks)
  • Brazilië: Tial (zuivellijn)

Tekst & foto’s: License Global

Share your love