De 8e editie van Toys & Baby Milano gaat binnenkort van start!

De B2B-vakbeurs, volledig gewijd aan de wereld van speelgoed en de vroege kinderjaren, is terug. De 8e editie staat op het punt van beginnen en breekt nu al records: 16.500 m² tentoonstellingsruimte met meer dan 400 vertegenwoordigde merken. Er staan ​​talloze mogelijkheden op het programma voor diepgaande verkenning en professionele ontwikkeling: van de sessies van het K-Marketing Forum, die inzicht bieden in de speelgoedmarkt, tot de tentoonstelling Toys Design Factor, gewijd aan de meest innovatieve projecten van studenten van POLI.design aan de Politecnico di Milano. Bezoekers mogen de uitreiking van de Gioco Per Sempre Toys Awards, de prijs die uitmuntende bedrijven en producten beloont, niet missen.

Het aftellen is bijna voorbij: de 8e editie van Toys & Baby Milano, het enige Italiaanse business-to-business evenement gewijd aan de wereld van speelgoed en games, de vroege kinderjaren, festiviteiten, feestjes en schrijfwaren, staat op het punt te beginnen. Vanaf dit jaar omvat het evenement ook onderwerpen als gezondheidszorg, voeding, meubels en uitgeverijen. Het belooft een memorabele en “levensvolle” editie te worden – zoals de claim al doet vermoeden – gericht op groei, onderwijs en de ontwikkeling van toekomstige generaties. Het evenement, voortgekomen uit de samenwerking tussen Assogiocattoli en de Salone Internazionale del Giocattolo, zal de ruimtes van Allianz MiCo (Viale Scarampo – Gate 4), in de wijk CityLife, op zondag 4 mei en maandag 5 mei van 9.30 tot 18.30 uur opvrolijken.

Beide dagen van de beurs openen met een openingsceremonie met een sportthema, waaraan vertegenwoordigers van Assogiocattoli, de Salone Internazionale del Giocattolo, Allianz MiCo en de Fondazione Milano Cortina 2026 als exposant deelnemen. De beslissing van de stichting om actief deel te nemen aan het evenement sluit aan bij de sterke waardengedreven boodschap van de aankomende Olympische en Paralympische Winterspelen, die inclusie, duurzaamheid en de educatieve rol van sport bevorderen. Twee speciale gasten zullen de openingsceremonie echt uniek maken: Lara Magoni, lid van het Europees Parlement en voormalig skikampioen, en Giorgio Rocca, voormalig Italiaans alpineskikampioen. Beiden zijn gekozen vanwege hun diepe verbondenheid met de sport en de bijdrage die ze kunnen leveren aan het inspireren van de Olympische geest bij jongere generaties. Gigi De Palo, voorzitter van de Fondazione per la Natalità, zal hen vergezellen. Deze organisatie heeft als doel het publiek en instellingen bewust te maken van de dalende geboortecijfers in Italië.

Het paviljoen van meer dan 16.500 m² biedt onderdak aan meer dan 400 merken, vertegenwoordigd door 193 bedrijven van over de hele wereld, samen met partners en prominente gasten die het tweedaagse evenement tot leven zullen brengen. Het programma omvat een breed scala aan evenementen: van de sessie gewijd aan het platform voor kunstmatige intelligentie getiteld “Where Innovation Meets Education”, georganiseerd door MINERVA AI en PROMETEICA, tot het panel gepromoot door Toy Store magazine getiteld “The Evolution of the Toy Market: Between Kidults and New Consumers”, tot de conferentie “Smartplay or Smartphone”, waar de resultaten worden gepresenteerd van een interessant nationaal onderzoek uitgevoerd door het marktonderzoeksteam van RCS MediaGroup S.p.A – Sfera Division. Daarnaast zullen professionals uit de branche de evenementen van het K-Marketing Forum, georganiseerd door BVA DOXA en MLD ENTERTAINMENT, niet willen missen: het enige B2B-evenement dat volledig gewijd is aan familiemarketing, nieuwe generaties en het fenomeen kidult.

Op zondag 4 mei om 17.30 uur vindt een van de meest verwachte momenten van Toys & Baby Milano plaats: de uitreiking van de Gioco per Sempre Toys Awards, het initiatief dat al jaren nieuwe producten voor het lopende jaar beloont en de inzet van bedrijven die zich in hun werk onderscheiden, in het zonnetje zet. De prestigieuze prijs, in het leven geroepen door Assogiocattoli in samenwerking met vakblad TG TuttoGiocattoli, wordt uitgereikt door Rudy Zerbi, een bekende tv- en radiopresentator en al jarenlang ambassadeur van de institutionele campagne Gioco per Sempre, die al jaren de educatieve, sociale en pedagogische waarde van spelen in het dagelijks leven promoot.

Om de motoren op te warmen, bood de Digital PREVIEW op het Toys & Baby Milano PLUS-platform, actief van 1 tot en met 18 april 2025, een voorproefje van de merken en innovaties van het jaar. In de drie weken dat het platform online was, registreerde het meer dan 5.174 bezoeken (waarvan 4.382 unieke) en 2.002 bezoeken vanuit het buitenland, goed voor een totaal van 70 landen en 19.722 paginaweergaven.

Het enige wat u nog hoeft te doen, is de website toysbabymilano.com bezoeken om gratis toegangskaarten aan te vragen en op de hoogte te blijven van het volledige evenementenprogramma.

Share your love