Mattel heeft vandaag de toevoeging van een blinde Barbie pop en een donkere Barbie pop met het syndroom van Down aangekondigd. Deze zijn gemaakt om nog meer kinderen in staat te stellen een pop te vinden die hen vertegenwoordigt en alle kinderen te inspireren om spelenderwijs meer verhalen te vertellen.
“We erkennen dat Barbie veel meer is dan alleen een pop; ze vertegenwoordigt zelfexpressie en kan een gevoel van verbondenheid creëren”, zegt Krista Berger, Senior Vice President van Barbie en Global Head of Dolls. “Met trots introduceren we een nieuwe blinde Barbie pop en een donkere pop met het syndroom van Down in onze Barbie Fashionistas lijn. Hiermee versterken we onze toewijding om producten te creëren die wereldwijde verbondenheid en inclusiviteit in het poppensegment vertegenwoordigen.”
Barbie werkte samen met de American Foundation for the Blind (AFB), een organisatie die zich inzet voor het creëren van een wereld van eindeloze mogelijkheden voor mensen met blindheid en slechtziendheid. Barbie deed dit om ervoor te zorgen dat details van de blinde Barbie pop, inclusief de gezichtssculptuur, outfit, accessoires, verpakkingservaring en (e-commerce) communicatie, personen met blindheid of slechtziendheid nauwkeurig weergeven.
|