Met geregistreerde bezoekers uit 87 landen (en dat aantal groeit nog!) wordt Toy Fair® 2025 een echt mondiaal evenement dat de meest invloedrijke spelers uit de speelgoedindustrie samenbrengt.
De beurs vindt plaats van 1 tot en met 4 maart in het Javits Center in New York City en is een dynamische marktplaats waar internationale fabrikanten, detailhandelaren, media en marktleiders samenkomen om trends te ontdekken, partnerschappen aan te gaan en innovatie in de wereldwijde speelgoedbranche te stimuleren.
“Voor iedereen die betrokken is bij de speelindustrie, biedt de Toy Fair een ongeëvenaarde kans om niet alleen de lucratieve Amerikaanse markt aan te boren, maar ook om toegang te krijgen tot zakelijke kansen wereldwijd,” zegt Kimberly Carcone, executive vice president van wereldwijde marktevenementen bij The Toy Association, producent van Toy Fair. “Deelnemers kunnen in contact komen met exposanten van alle groottes met speelgoed in elke speelcategorie; inzicht krijgen in wereldwijde speelgoedtrends en consumentenvoorkeuren; en de nieuwste speelgoedinnovaties zien voordat ze op de markt komen.”
Speelgoedbeurs, gevestigd in het hart van de financiële en mediahoofdstad van de wereld, blijft groeien in haar internationale aantrekkingskracht. Dit jaar heeft de beurs kopers, distributeurs en professionals uit de industrie aangetrokken uit alle hoeken van de wereld, waaronder Australië, Brazilië, België, Canada, Duitsland, Hong Kong, Israël, Zuid-Korea, Mexico, Nederland, Nigeria, Peru, Polen, Spanje, Turkije en nog veel meer.
Op de speelgoedbeurs zijn ook exposanten uit 25 landen en gebieden aanwezig in speciale internationale paviljoens, waaronder Spielwarenmesse eG’s World of Toys en het China Paviljoen, waar speelgoed wordt getoond dat de mogelijkheden voor grensoverschrijdende samenwerking verder vergroot.
Naast de mogelijkheid om exportklare producten te ontdekken die aansluiten bij de vraag van de regionale markt, kunnen bezoekers de productzones van de beurs aanboren om een voorproefje te krijgen van het beste speelgoed voor het vierde kwartaal (Hot for Holiday) en om nieuwe vondsten te ontdekken van nieuwe en opkomende bedrijven (The Launch Pad).
Bezoekers worden ook aangemoedigd om gebruik te maken van de educatieve programma’s van de show, Toy Fair University, die op de beursvloer plaatsvinden, om cruciale zakelijke inzichten te krijgen over alles van licenties, detailhandel en social media marketing tot veiligheidsrichtlijnen. De Toy Trends Briefing van de Toy Association is een ander evenement dat bezoekers moeten bijwonen en dat ze kunnen gebruiken als een routekaart voor product- en retailplanning het hele jaar door.
Om de wereldwijde handel en mediabetrokkenheid verder te ondersteunen, zal The Toy Association een vooraanstaande delegatie van internationale journalisten uit Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Spanje, Noorwegen, Polen en Brazilië ontvangen, zodat de laatste ontwikkelingen in de branche breed worden uitgemeten en zichtbaar zijn.
Als het grootste speelgoed- en speelgoedevenement op het westelijk halfrond belooft Toy Fair 2025 een belangrijk ontmoetingspunt te worden voor leiders uit de sector die zich willen oriënteren en uitbreiden op de steeds veranderende wereldwijde speelgoedmarkt.
Toy Fair vindt plaats van 1 tot 4 maart 2025 in het Javits Center in New York City. Registratie van deelnemers en hotelreserveringen zijn nu open en er is nog beperkte expositieruimte beschikbaar. Bezoek ToyFairNY.com voor meer informatie.